§1
Postanowienia wstępne
- BECHTOLD jest sklepem internetowym, dostępnym pod adresem internetowym https://bechtold.pl, którego właścicielem jest BECHTOLD & CO SP. Z O.O., wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000443491.
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży z Konsumentem oraz kontrahentami, zwanymi dalej Klientami, z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu.
- Niniejszy regulamin określa zasady postępowania reklamacyjnego, a także zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.
§2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – BECHTOLD & CO SP. Z O.O. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sterlinga 27/29, kod pocztowy 90-212, NIP 725-003-89-29, REGON 470829527.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://bechtold.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Produkt – dostępny w Sklepie towar lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Liściasta 17, 91-357 Łódź
- Adres e-mail Sprzedawcy: bechtold@bechtold.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: (0-42) 616 53 61; (0-501) 546 461
- Numer fax: (0-42) 616 55 61
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
84 1600 1462 1743 8807 1000 0002 EUR
14 1600 1462 1743 8807 1000 0001 PLN
57 1600 1462 1743 8807 1000 0003 USD
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumiewać się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00 – 17:00.
§4
Informacje ogólne
- Ceny podane w Sklepie są wyrażone w polskiej walucie i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT) lub innych wybranych walutach.
- Na ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną umożliwiają Klientowi nieodpłatne korzystanie ze Sklepu, a także dokonywanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Sprzedawca umożliwia Klientowi założenie konta użytkownika na stronie internetowej Sklepu, do którego w każdej chwili ma możliwość wglądu i aktualizowania danych, a także prawo do usuwania konta bez żadnych konsekwencji.
§5
Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu należy wejść na adres strony internetowej Sklepu i złożyć zapytanie ofertowe wypełniając formularz zamówienia.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena z chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Płatność za zamówiony towar może być dokonana w formach płatności możliwych do wyboru w formularzu zamówienia.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
- Dostępne formy płatności kartami płatniczymi: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Czas realizacji zamówienia w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Koszty dostawy:
- Wszystkie zamówienia o wartości powyżej 2500 zł mają dostępną opcję darmowej wysyłki
- Koszt wysyłki mniejszych zamówień na terenie Polski to 23 zł
- Koszt wysyłki do innych krajów UE wyliczany jest w koszyku, po dodaniu produktów
- Każda paczka wysyłana jest ubezpieczoną przesyłką kurierską
- Wszystkie zamówienia można odebrać również osobiście, w siedzibie naszej firmy
Produkty dostępne na stanie, zamówione do godz. 13 wysyłamy tego samego dnia. Jeśli kupują Państwo za jednym razem zarówno produkty dostępne i na zamówienie – dostępne produkty wyślemy od razu, a te, na które trzeba zaczekać doślemy osobną przesyłką na nasz koszt.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni wysyłając je na adres podany w niniejszym Regulaminie.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Produktu. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku Produktu o indywidualnych właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu, czyli wyprodukowanego według specyfikacji konsumenta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Takie produkty są oznaczone w sklepie jako Produkt na zamówienie lub inny niż „W dostawie” i „W magazynie”.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonane przez niego płatności, z wyjątkiem kosztów dostawy.
b. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
c. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
§7
Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty, chyba że na stronie Produktu zaznaczono inaczej.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, w tym dane kontaktowe, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w §3 niniejszego Regulaminu.
§8
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta
Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym regulaminie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§9
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów gromadzonych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być wybrane Przewoźniki lub pośrednicy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora, a także wybrany podmiot obsługujący wybrane metody płatności .
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, a także prawo do ich zmiany lub usunięcia.
- Podanie danych osobowych Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji Umowy Sprzedaży.
§10
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim lub innym wybranym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw.
- Kwestie sporne, które mogą zaistnieć w trakcie korzystania z usług Sklepu, strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie, a w razie nieosiągnięcia porozumienia poddają się rozstrzygnięciom sądu powszechnego właściwego dla siedziby Sprzedawcy.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu naruszenia jakichkolwiek praw Klienta, wynikających z przepisów prawa.
§11
Opinie w sklepie internetowym
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym przekazuje dane niezbędne do stworzenia zaproszenia email firmie obsługującej proces ankietowania. Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę TrustMate SA z siedzibą Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii TrustMate może ponowić wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
Reklamacja
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty, chyba że na stronie Produktu zaznaczono inaczej.
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, w tym dane kontaktowe, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w §3 Regulaminu. Jak złożyć reklamacje krok po kroku
Krok 1. Wejdź na stronę Sklepu.
Krok 2. Wypełnij formularz reklamacyjny uwzględniając:
dokładny opis uszkodzenia
okoliczności (w tym datę) wystąpienia uszkodzenia
okres użytkowania towaru
dane Klienta (w tym dane kontaktowe)
żądanie Klienta w związku z wadą towaru
kopię paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru w Sklepie
zwięzły opis stanu opakowania uszkodzonego towaru (przy zwrocie)
Krok 3. Formularz reklamacyjny zgłoś pisemnie lub drogą elektroniczną na podane adresy Sprzedawcy:
Adres: ul. Liściasta 17, 91-357 Łódź
Adres e-mail: bechtold@bechtold.pl
Krok 4. Zwróć uszkodzony towar, najlepiej w oryginalnym opakowaniu na podany adres Sprzedawcy:
ul. Liściasta 17, 91-357 Łódź
Krok 5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od przyjęcia pisma reklamacyjnego.